Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Niepublicznym MAŁE BAMBINO
Dla dzieci 2-4 letnich
w godzinach: 7.00 – 17.00
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7.00 – 8.00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
8.00 – 9.15 ZABAWY INTEGRUJĄCE GRUPĘ
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia i zabawy logopedyczne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, itp. Praca wyrównawcza. Praca z dzieckiem zdolnym. Obserwacje pedagogiczne. Zabawy ruchowe z wybranym rodzajem ruchu.
9.15 – 9.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
9.30 – 9.50 ŚNIADANIE
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
9.50 – 10.00 ZABIEGI HIGIENICZNE I SAMOOBSŁUGOWE
Czynności samoobsługowe w WC i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
10.00 – 12.20 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE, EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZE, / POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Jedno zajęcie wynikające z planu pracy nauczyciela. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych
i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką
i literaturą. Zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki.
12.20 – 12.30 ZABIEGI HIGIENICZNE I SAMOOBSŁUGOWE
Czynności porządkowe i kulturalno – higieniczne w WC i łazience.
12.30 – 13.00 OBIAD
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
13.00 – 13.15 ODPOCZYNEK POOBIEDNI
Słuchanie bajek, czytanie książek, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki, ćwiczenia artykulacyjne.
13.15 – 14.45 ZAJĘCIA DODATKOWE
14.45 – 15.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
15.00 – 15.15 PODWIECZOREK
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
15.15 – 16.00 ZABAWY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM / ZABAWY DOWOLNE W SALI
Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry stolikowe, układanie puzzli, memory, zabawy ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, samorzutna aktywność dzieci.
16.00 – 17.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami
Dla dzieci 5-6 letnich
w godzinach: 7.00 – 17.00
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
7.00 – 8.00 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
8.00 – 9.15 ZABAWY INTEGRUJĄCE GRUPĘ
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia i zabawy logopedyczne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, itp. Praca wyrównawcza. Praca z dzieckiem zdolnym. Obserwacje pedagogiczne. Zabawy ruchowe z wybranym rodzajem ruchu. Zestaw ćwiczeń porannych.
9.15 – 9.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
9.30 – 9.50 ŚNIADANIE
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
9.50 – 10.00 ZABIEGI HIGIENICZNE I SAMOOBSŁUGOWE
Czynności samoobsługowe w WC i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
10.00 – 12.20 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE, EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZE, / POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Dwa zajęcia wynikające z planu pracy nauczyciela. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką
i literaturą. Zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki.
12.20 – 12.30 ZABIEGI HIGIENICZNE I SAMOOBSŁUGOWE
Czynności porządkowe i kulturalno – higieniczne w WC i łazience.
12.30 – 13.00 OBIAD
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
13.00 – 13.15 ODPOCZYNEK POOBIEDNI
Słuchanie bajek, czytanie książek, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki, ćwiczenia artykulacyjne.
13.15 – 14.45 ZAJĘCIA DODATKOWE
14.45 – 15.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
Porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
15.00 – 15.15 PODWIECZOREK
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
15.15 – 16.00 ZABAWY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM / ZABAWY DOWOLNE W SALI
Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry stolikowe, gry planszowe, układanie puzzli, memory. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, samorzutna aktywność dzieci.
16.00 – 17.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami.